• Första sidan
  • Klubben
    • Senaste Nytt
    • Stadgar
    • Gå med i Klubben
    • Miljöprogram
    • Verksamhetsberättelse 2020
    • Årsmötesprotokoll 2020
    • Styrelse/Funktionärer
    • Integritetspolicy
    • Enkät 2018
  • Aktiviteter/Reportage
    • Månadens Fordon
    • Galleri
    • VÅR OCH SOMMARPROGRAM 2022
    • Hamnträffarna 2022
    • Reportage
  • Båvenrundan 2022
    • Karta
  • Jubileumsrunda 2015
  • Länkar
    • Väder
    • MCHK Sverige
    • MHRF Försäkringen
    • Automobilsällskapet Nyköping
  • Köptips/mektips/renovering/historik
    • MC-historik
    • Köptips
    • Mektips
    • Renovering Indian Scout 1929
    • Renovering Royal Enfield 1927
  • Köp och Sälj
  • Klubben 40 år 2015
  • Mopedsektionen
    • Puch Dakota 3000 renovering
    • Puch Florida renovering
  • Efterlysning
  • UTSTÄLLNING Bensinen i blodet
  • STYRELSEN PRESENTATION
  • MCHK RIKSORGANISATION
Motorcykelhistoriska klubben Södermanland
2022
Maraton eller Crescent 50 SS var i stor sett samma moppe. Crescenten var vanligast, dom hade en 3 växlad Sachsmotor och var stabilt byggda. I reklamen trycker man på att den var gjord som motorcykel. Det fanns en ombyggnadssats att köpa till lätt motorcykel, då skulle man få ut 5 hk.
Den hade en 9,5 liters helförkromad tank, förkromade fälgar, rostfria skärmar o sidoskydd, framgaffel av mc - typ med teleskopfjädring, mc- strålkastare med inbyggd hastighets o vägmätare, bromsljus. Vikt 66 kg. Färger : klarröd eller ebenholstsvart.

Picture
Bild
Driven av Skapa din egen unika webbplats med anpassningsbara mallar.